Thursday, March 19, 2009

Het is net leren fietsen............Rein!

15 maart 2009.

Het is zondag, prachtig weer, strak blauw en ongeveer 25 graden.
Dat heeft ons doen besluiten naar het strand te gaan.
Alle kids in de Jeep en de ballen, handdoeken en zwembroeken mee.
Rein had voor vandaag besloten eindelijk eens in de voetsporen van broer Jurriaan te treden. We zouden gaan golfsurfen. Het vinden van een geschikte winkel in Santa Monica is het makkelijkste gedeelte van dat traject.
Al snel hadden we Rein in een pak gehezen waarna bleek dat mijn man in goede gezondheid is maar zichzelf best nog wat vaker mag gaan opdrukken.Ook Thijmen werd ook in een pak gewurmed , dat vond hij natuurlijk geweldig. Om eerlijk te zijn , het stond hem beter!
Bodyboard for Thijmen en een grote plank voor Rein. Er werd Rein nog wat instructies gegeven want de verkoper was er inmiddels wel achter, nadat ze beiden hun pak achterstevoren aan hadden gedaan, dat dit geen Pro's waren:

1 handen boven je hoofd wanneer je boven water komt , je weet nooit waar je board is.
2 pas boven komen wanneer je voelt dat je board ver van je af is dat voel je door het touw aan je been bevestigd aan het board, daar staat dan dus spanning op.
3 nooit achter een ander surfer gaan staan zitten zwemmen wat je ook doet, je moet er altijd omheen....

De aandacht van Rein lag allang bij een ander probleem , hoe krijg ik alle boarden plus mijn familie in een auto.
Ik had inmiddels de vraag gesteld of ze ook helmpjes hadden , na het aanhoren van dit hele verhaal. Dat was niet zo nodig voor die kleintjes met een bodyboard. Nee, meneer ik bedoel voor mijn man.................!

Op naar het strand. Geen surfer te zien............
Waar zijn ze ....?
Rein surfers liggen meestal s'morgens om 7 uur in het water!
Fiene en
Benjamin keken toe!

Vol goede moed liepen mijn twee grote mannen het water in.
Thijmen had er zin in , voordat ik Fien en Ben van hun schoenen had verlost , hoorde ik al een dolenthausiaste Thijmen . Ik keek op en zag die kleine keihard op z'n bodyboard met de golf meegesleurd worden. Hij vond het geweldig en rende meteen terug het water in. Nog geen twee seconden later komt Rein het water uit ........z'n hoofd onder het bloed. Sorry, maar mij eerste reactie was dat ik het bijna in mijn broek deed van het lachen.
De eerste de beste golf die hij te pakken kreeg had hem meegesleurd onder water tegen de bodem van de zee. Zie resultaat.........
Het bleek echter niet echt grappig te zijn, na toch nog even twee golfen gepakt te hebben hield hij het voor gezien.

''s Avonds in bed begon de pijn in de nek toch wel wat erger te worden.

"Schat ik raak toch niet verlamd?", ''Nee, lieverd alles komt goed'' . Stilletjes kwam ik natuurlijk niet meer bij!

Liefs Daan

No comments: