Tuesday, September 15, 2009

De plaatselijke Edwin Evers.

Op dit moment bestaat er in de Amerikaanse SHOWBIZZ geen mooier merk dan Ryan Seacrest.
Ryan is een Merk. Hij noemt zichzelf,
'the hardest working man in entertainment'
en hij kan daar best wel eens gelijk in hebben.
Elke morgen als ik om half 8 de kindjes naar school breng heb ik m op de radio; KIIS FM met Seacrest.
Het is een soort Edwin Evers LA-style. Hij had vanmorgen in zijn radio-studio SHAKIRA, David Beckham en had Ellen de Generes aan de lijn over haar nieuwe rol als jurylid in de mega-hit American Idols, de show die hij op televisie presenteert; 2 tot 3 avonden per week.
Ik raad elke entertainment rubriek over de hele wereld aan om elke morgen even naar zijn how te luisteren en je bent compleet bij. Uit eerste hand. Hij is de man die ook nog even Obama telefonisch in de uitzending heeft, voor of na Madonna. Hij is het episch centrum van de showbizz. Wereldwijd.
Ik had een afspraak met hem, in zijn bedrijf. Leuke gozer, ongeveer even oud als ik en zeer inspirerend.
Hij liet me zijn bedrijf zien en legde zijn schema uit:
Elke morgen om 5 uur begint hij met de voorbereidingen van zijn ochtend show op de radio, ON AIR WITH RYAN SEACREST. Die show is LIVE uitgezonden aan de Eastcoast, wordt op hetzelfde moment ge-edit en gupdate voor de Westcoast en is nummer 1 door het land. (Hij krijgt een stuk van de commercial-inkomsten- zo'n 20 miljoen dollar per jaar). Meteen na de ochtendshow loopt hij door naar de tv-studio (in hetzelfde pand gevestigd) waar hij voor de zender E! dagelijks het Entertainment News presenteert. Dan door naar de American Idols- studio voor de uitzendingen op FOX. Hij produceert verder nog tv-programma's voor alle zenders. Hij presenteert voor E! ook alle grote Red Carpet-events zoals de Emmy's, de Grammy's de Oscars etc. Plus de traditionele Dick Clark Oud en Nieuw uitzending. En is op elke premiere en entertainment-happening.
Een machine.

Mijn droom is om HET GLAZEN HUIS (je weet, de succesvolle 3FM actie ten bate voor het goede doel) met hem te doen. Ik daagde hem uit om 6 dagen zonder eten in een galss box op Times Square radio te maken voor de goede zaak. Ook voor hem zou het een goede toevoeging voor zijn 'merk' kunnen zijn.

Hij was zeer enthousiast en gaat erover nadenken.

Gezien zijn agenda denk ik dat de kans niet heel groot is.

No comments: