Saturday, January 31, 2009

Another day in Paradise...!?..!

Om zeven uur gaat de wekker. Moeders staat meestal  net iets eerder onder de douche  dan vaders (die zit nog achter de computer...). Thijmen wordt met man en macht uit bed gehaald. Het is namelijk niet makkelijk dit mannetje wakker te kriijgen, het liefst slaapt hij tot 11 uur uit! Maar helaas , de school begint om half negen en te laat komen is hier echt niet mogelijk. 8.29 gaat er een enorme zoemer dan zetten alle nog overgebleven kinderen op het schoolplein het op een rennen om op tijd in de rij te gaan staan die zich voor de deur van het klaslokaal heeft gevormd. De klas met de mooiste rij mag als eerste naar binnen. Wanneer je te laat bent moet je je meteen melden en heeft moeders, die net is bijgekomen van de race om alles en iedereen te voorzien van ontbijt, binnen 10 min een mailtje van de school. Jammer, net niet gehaald! 
Eerst een kop koffie. Dinzi, de nieuwe nanny, ontfermt zich over Ben en Fien en ik ga naar m'n holletje (kantoor).
Eerst even kijken of er nog iemand in Nederland aan me denkt en de skype aan heeft staan. Gelukkig ben ik nog niet vergeten!
Het zijn de vaste skypers ! 
Ik vind het enorm fijn zo contact te blijven houden, sterker nog het geeft me helemaal niet het gevoel dat we zo ver weg zitten.
Dan volgt het traject St Tr. Bloed zweet en tranen! Best lastig om weer op afstand te werken. Meestal wordt er tussen 9 en 11 gebeld , gemaild en gefaxd met Nederland en Frankrijk. Langzaam wordt het wel wat maar is nog spannend of we deze zomer met het gezin die kant op kunnen. Laten we het hopen. Dagelijks ren ik naar de mailbox om te kijken of er nog nieuwe samples binnen zijn voor vloeren, shutters gordijnen en de rest.
Terwijl ik me in mijn holletje heb terug getrokken is Rein met hele andere dingen bezig. Die heeft deze week 40 Eyeworks mensen over- uit 15 verschillende landen- en is de hele dag aan het vechten voor het bedrijf. 
Wanneer ik geen contact meer kan krijgen met Europa , iedereen me zat is en de telefoon heeft uitgezet en of gewoon niet meer opneemt, gaan we verder met project 90210.
De koffie is ingeruild voor een flesje water. Zodra de deuren naar buiten toe open gaan glippen ook Ben en Fien naar  buiten. Deze kans moet je pakken denken ze. Aangezien we nog steeds geen tuin hebben gaat het binnenspelen ze een beetje vervelen (nog minimaal 5 maanden) en mogen ze alleen naar buiten wanneer Rein of ik daar zijn.
Natuurlijk gaat de bouw veel te langzaam naar mijn idee. En dan heb je te maken met een zwangere vrouw. Die arme jongens werken echt wel hard maar het is hier gewoon anders . Je moet voor iedere verandering wachten op inspectie van de community of Beverly Hills; ik haat wachten! (Ram).
Dat weten zij inmiddels ook denk ik, zodra ze de schuifdeur van het huis horen opengaan, er gaat een alarmbelletje, zijn het net konijnen die zo snel mogelijk in hun holletjes wegschieten omdat de grote boze wolf eraan komt. Rein krijgt trouwens ook die neiging al een beetje. Sorrie ben zwanger!!!
Na veel vloeken ben ik maar een uurtje naar de Gym gegaan. Ik kreeg in de auto een telefoontje van de aannemer dat hij echt z'n best doet en voor me aan het rennen is. Dan voel ik me altijd wel weer lullig. Even afkoelen in de gym, het weekend staat voor de deur.
Trouwens dit is nu onze keuken!! Ook Fien ziet het niet meer zitten.De kinderen zijn vrij vandaag. Chinese Newyear...........

Claudia , zie foto..........heeft het huis van een vriendje van haar gekraakt. Heerlijk even zwemmen, het is hier nu 27 graden en strak blauw. Claudia is gescheiden van volgens haar de meest vreselijke man die er bestaat. Ze noemt hem dan ook de taliban, ze mocht 8 jaar lang nauwelijks het huis uit en niet met andere mensen omgaan. Ze heeft een dochter van 5 en is 3 jaar geleden gevlucht. Ze woont nu alleen met haar dochter. Claudia is een lief, leuk mens .
De kinderen hadden een geweldige middag terwijl Rein de creatieve sessies en pitches voorzit in een hotel ergens aan Sunset.
Jammer Rein maar we zijn er niet.
Na het zwemmen en rennen werd er nog even gedanst. 
De kinderen met Lucrezia, de dochter van Claudia in de hangmat.
Na het dansje zijn we naar huis gegaan en heb ik me s'avonds gevoegd bij mijn man die nog steeds aan het werk was. Voor hem zijn het lange dagen geweest vandaag gaat iedereen weer naar huis en gaan we genieten van het weekend. 






Rein wat gaan we doen vandaag???????



Liefs Daan

No comments: