Tuesday, November 25, 2008

Gestapo

Soms gebeuren er hele kleine dingen als je aan het werk bent waar je enorm om moet lachen.
Ik ben eigenlijk de hele dag druk bezig met bellen, bellen en nog eens bellen.
Alles gaat hier langzaam en je moet de druk erop houden willen er dingen van de grond komen.
Dus elke dag je lijst afbellen...

(wat me zo enorm verbaasd in Amerika is de ontvangst van de mobiele telefoon; volgens mij is het lang geleden dat in Nederland een verbinding weg viel tijdens een telefoontje. Hier moet je blij zijn als je uberhaupt verbinding krijgt..!

Echt. Ongelooflijk. Wij hebben thuis géén ontvangst van onze IPhone (!!). Gewoon niet, op een heuvel in Beverly Hills...)
Bellen dus.

Tijdens één van de telefoontjes steekt Jeff z'n kop om de deur en kijkt me volstrekt verbaasd aan:

'There is a Herr Flick for you on the phone...?'
Ik ben nog aan de telefoon en kijk m tijdens het gesprek vragend aan..
Jeff:
'van de Gestapo...??!'
Is een aparte mededeling..

Zeker als je nagaat dat eigenlijk zo'n beetje de hele entertainment industrie hier bestaat uit Joodse mensen.. zo'n telefoontje kan veel los maken.

Van binnen begin ik te lachen. Glimlachen en later out loud.
Hoe zou Jeff ook de weergaloze serie ALLO ALLO moeten kennen...?
Hij heeft geen idee.

Al helemaal niet dat ik jaren geleden voor De 10 (het programma wat ik voor RTL presenteerde)
thuis bij Richard Gibson (alias Herr Flick) ben geweest om hem te feliciteren met plek nummer 9 in onze 'LEUKSTE TV TYPETJES ALLER TIJDEN'- aflevering.
Was waanzinnig leuk. Leuke vent; hij haade thuis uit zn schuur ineens z'n wandelstok en ronde bril en draaide zich om als Herr Flick...schrok me dood= gewoon geestige gast.

Ik heb 'm teruggebeld, wat blijkt:

Herr Flick houdt mij al jaren in de gaten! ( moet ook als je bij de Gestapo werkt) en wist haarfijn dat ik nu in Hollywood woon.

Gewoon een aardige vent; een relatie van hem had een weergaloze game-show pilot opgenomen die verkocht wordt in Engeland.
Samen met een producent waar hij niet helemaal zeker van was, of ik ernaar wilde kijken.

Prachtig.
10 minuten later krijg ik een mailtje van m met alle info, getiteld:


GESTAPO.




Wat zal Jeff wel niet denken...




No comments: