Tuesday, November 18, 2008

Daar zijn we weer...!



Lieve Daan,

Fantastisch!
Het werkt!

Eaaassyy does it.
Ik zit op mn nieuwe kantoor op de Sunset Strip- werkelijk super.

Het is een oud pand dat weet je, zo oud dat de airco het niet doet, precies in mijn kamer...
Met de hittegolf van afgelopen weekend is het al gauw zon'n 35 c...

Verder, eindelijk een beetje het gevoel dat ik wat 'traction' krijg in deze markt. De afgelopen maanden gebruikt om alleen maar afspraken te hebben met zenders, agents, producers, agents en meer zenders- er zijn hier in de US zo'n 100 kabelstations (denk ik) dus dat schiet lekker op!

Het gaat natuurlijk om de grote networks:
CBS
NBC
ABC
FOX en
The CW.

Allemaal al gezien en gesproken en ik ben al vol programma's aan het pitchen uit de Eyeworks catalogus- vanmiddag een afspraak met het beoogde schrijversteam van CQC Amerika..

Het valt me hier eigenlijk voor het eerst op dat 'scripted' zo ontzaggelijk veel belangrijker is dan 'non- scripted'.
Echt overweldigend hoe onbelangrijk non-scripted hier is.

Ze noemen alles hier 'reality' of 'alternative programming'.
Er zijn maar een paar slots te pakken bij de grote networks- en daar gaan we voor.

Gelukkig is ons bedrijf 3BALL in supervorm en gaan ze goed bij de networks én bij cable.
We hebben zojuist een reality-reeks met McHammer verkocht- (Can't touch this!)

De eerste maanden bij 3BALL gezeten in Manhattan Beach, maar ik ben blij dat we nu onze 'eigen' plek hebben. We zijn hier lanzaam aan ons eigen team aan het bouwen dat een mix gaat zijn van creatieve jonge honden en een paar meer senior executives.

We zijn de 'gatekeeper' van de wereldwijde Eyeworks creativiteit naar de Amerikaanse markt en we gaan hier met Eyeworks USA zelf de markt in, óf samen met 3BALL (an Eyeworks Company).

Dus we werken hier met 2 labels; Coca Cola en Diet Coke -wie wie is mogen jullie zelf uitzoeken...!

Wim is ook al lekker bezig en elke dag delen we onze verbazing over de Amerikanen en de maatschappij hier- Wim is net zo gek op dit land als ik....

Daan, ik heb toch nog wel een vraag over Beverly Hills waar ik zelf niet helemaal uitkom...:
Hoe komt het dat jij af en toe zo bruin (orange!!) als een wortel thuis komt...?

No comments: