Thursday, November 20, 2008

Rechten.



Rechten.


Zoooo belangrijk in de wereld. Zeker in de tv wereld.

Vandaag op ons kantoor afspraak gehad met Mimi Clark en Doug Wroan van Front Row Media- ze lopen net de deur uit.

Vrij korte meeting, maar enorm gelachen.

Eigenlijk hebben alle meetings altijd dezelfde opbouw:

Eerste 6 minuten:

Koetjes, kalfjes, waar woon je, ik ken ook iemand uit Denemarken, dat werk.

En dan 'enteren' we het business-gedeelte.
Dat merk je als de tone of voice iets veranderd.

Het is dan heel leuk om zelf nog niet in de business-mode te gaan; dan snapt De Amerikaan niet wat er gebeurt en zijn ze van hun a propos.

Als we dan uiteiendelijk toch samen in de business-mode zijn aangeland, kunnen dingen snel gaan en is het opletten geblazen.

Doug had goed zijn huiswerk gedaan en had mij laten scannen op het internet.

Zijn invalshoek voor de meeting- ze kwamen een nieuw programma-idee pitchen- was:

'We hebben samen dezelfde achtergrond'.
Want, zo begon Doug,
'we waren allebei lawyer geweest en we waren nu allebei producer.'


Wim kon zijn lach niet inhouden. Ik eigenlijk ook niet.


Doug snapte het niet- hij had dit op internet gevonden.

Ha! Toen heb ik uitgelegd dat ik 1 tentamen (Rechtsgeschiedenis) gedaan had en daarna definitief voor het vak van soapmedewerker (voor jou Guus) had gekozen.

Dit bracht de man even in de war, maar hij herpakte zich en ging daarna stug door met het pitchen van het format.

Na 3 zinnen riep ik hard 'STOP'.

Man verbaasd.

Vrouw nog verbaasder.

Ik zei:
'Voordat jullie het hele idee uit de doeken doen wil ik aangeven dat we binnen Eyeworks in dezelfde lijn iets hebben ontwikkeld dat we hier nu in Amerika aan het casten zijn en dat we in Januari aan de zenders gaan pitchen.'

Einde meeting. Doug en Mimi exit.

Ik mag dan niet zo ver in rechten gekomen zijn; maar net ver genoeg om te weten wanneer iedeen maar beter niet helemaal gedeeld kunnen worden om rotzooi te voorkomen.
Zeker in Amerika.

No comments: